Förtroende och trovärdighet är en kritisk faktor på alla nivåer i organisationen och för allt fler är det här en avgörande framgångsfaktor i yrkesrollen. Vad är det som gör att vi gillar och känner förtroende för vissa personer, varumärken eller organisationer? Angela Ahola vet.
Angela Ahola, doktor i psykologi, vet vad det är som avgör om andra väljer att samarbeta med dig, köpa av dig, anställa dig eller inleda en relation med dig. Angela själv har forskat på vad det är som gör att en brottsmisstänkt frias eller fälls i domstolen, vad som påverkar vilken politiker som får vår röst och hur vi drar slutsatser om varandra via sociala medier.
Bland annat denna kunskap kan du nu få tillgång till, att använda i din egen karriär och privatliv. En humor- och energifylld föreläsning med många aha-upplevelser om några av våra viktigaste framgångsprinciper. En föreläsning baserad på neuropsykologi och socialpsykologi. Det sammanflätat med dagens kommunikationstrender, sociala mediabeteende och köpbeteendeforskning.
Förutom forskningen är Angela själv entreprenör och författare och hon är fast övertygad: ”Att vara medveten om dessa psykologiska mekanismer är avgörande i all framgångsrik affärsverksamhet och påverkar våra kundrelationer, ledarskapet, medarbetarskapet, ja, alla våra relationer och möten i livet. Idag pratar man om bland annat varumärkesbygge och jag anser att vi bör ta ett kliv djupare in i diskussionen”.
”Vad är det vi strävar efter att förmedla och hur kan du sticka ut i konkurrensen?”
Vill du veta mer eller boka Angela Ahola som föreläsare? Skicka intresseanmälan till inspiration@halsorapporten.nu så hjälper vi dig!
Hälsorapporten brinner för hemlösa och skänker 100 kr per genom oss bokad föreläsare till initiativet hemlösa.se. Vi erbjuder också våra inspiratörer att matcha summan i samband med bokning.